miercuri, 13 ianuarie 2010

Produse moderne pentru copii

Sunt incantata!

Sa mai zica cineva ca nu s-au facut progrese in mentalitatea cu care ne "educam" copiii. Pai s-o luam pe rand. De Craciun David a primit de la tati printre altele un autobuz galben, evident deschis sus, in care se afla 4 personaje: soferul (la locul lui), o fetita cu codite si ghiozdanel, o fetita negresa cu ghiozdanel si o fetita cu ochelari pentru care e prevazut in spatele autobuzului un scaunel verde cu rotile, iar autobuzul are usa si in spate, ca un fel de rampa, care poate fi lasata in jos ca sa iasa si copilul care sta in scaunul cu rotile... Mai politically correct decat atat nu se poate, nu?

Apoi, de curand i-am mai cumparat o carticica de povestioare. Cateva din ele m-au lasat masca.

In prima povestioara, iepurasul-bebe se plange la iepurele-mama ca e urat:
Bebe: Uite ce nas urat am!
Mami: Iepurica, si eu am un nas tot la fel!
Bebe: Dar ce urechi lungi am!
Mami: Pai asa te-ai nascut!
Bebe: Dar codita asta ciufulita...
Mami: Bebe, mie imi place de tine!
Bebe: Ah, dac-as putea fi un paun frumos, cu pene colorate!
Mami: Iepurica, nu uita niciodata, mami te iubeste asa cum esti!
- evident ca in germana totul rimeaza ;-) -

In a doua povestioara, oita Lilly se joaca putin mai departe de turma cu oita neagra Lilo.
"Hei, Lilly, lasa oita aia neagra sa se joace singura. Vino mai bine si joaca-te cu noi!" o striga oitele albe.
"De ce?" intreaba Lilly. "Mai bine veniti voi aici, sa ne jucam toate impreuna!"
"Hehe, dar ce crezi tu? Noi nu ne jucam cu oite negre!"
"Ei, vedeti", rade Lilly, "iar noi nu ne jucam cu oite proaste!"

A treia povestioara se cheama "Si cearta face parte din prietenii".
Ursuletul Boris s-a certat azi cu prietena lui vulpita. "Dar zau ca tinem unul la altul", spune Boris si o lacrima ii curge pe obraz. "Dar, dragul mamei", il consoleaza ursoaica, "si certurile fac parte dintr-o prietenie. Important e sa va impacati". Boris isi ia mingea si pleaca spre prietena lui vulpita, iar pe chipul lui deodata se poate vedea un zambet.

Alta se cheama "Sentimente" (si rimeaza in germana):
Chiar de sunt mic, inima mea e mare
Si sunt acolo multe sentimente:
Uneori sunt tare furios,
Alteori ma tem - apoi imi revine curajul.
Cand nu vreau ceva o spun cu voce tare!
Fericirea si tandretea imi incalzesc inima,
Arat deschis tot ce-mi place sau ce nu-mi place,
Nu ma tem sa fiu si slab si puternic!

Bravos, natiune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu